Organisering og arbejdsformer

Organisering



Arbejdsformer











Variation





Hvorfor variere undervisningen?

Min egen personlige mening:  Ellers bliver det hele lidt monotont og kedeligt...... Hjerne aktiviteten går i stå..... Læringen formindskes..... Vi skal udfordres og være aktive for at lære...


Hvad siger forskningen?

Ifølge John Hattie har variation i metoder en positiv effekt for læring.

En ekspertlærer ved hvornår At identificere de vigtigste metoder til at præsentere det stof, de underviser i (Hattie, s55-61)

D.v.s et ekspertlærer formår at organisere og planlægge sin undervisning ud fra de metoder der bidrager til mest læring. Denne lærer bliver altså også nødt til at have afprøvet og et væld af metoder og evalueret på disse. 

Ved at have et væld af metoder til at formidle nyt stof kan læreren ramme bredere ift evt at kunne knytte an til noget velkendt hos eleverne så det minimere belastningen på arbejdshukommelsen. Og der kan knyttes an til langtidshukommelsen.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar