Begreber


Begreber

Uligevægt: Rykker verdensbilledet, du er istand til at bruge iboende strategier eller udefrakommende strategier

Rækkefølge: Metode (lærerens metoder) kontra viden vedrørende elevers læring (Læring om tankeformer og strategier methakognition)

Selvregulering: Viden om hvornår hvorfor og hvilke strategier der anvendes

Baglæns design: Fra mål til elevforudsætninger

Piaget: Udvikling i samtale med andre

Soloniveauer: Fra ide til kobling og dybere forståelse

Motivation: Forskelle på det du kan og det du skal og strategier i.f.h.t hvad du skal bruge for at lukke kløften.

Kompetence

Begynder- Uligevægt
Habil- begynder automatisering
Kompetent- Høj automatisering

Strategier: Kan også være konkrete værktøjer

Aktivitet er ikke nødvendigvis større i grupper og der er nødvendigvis heller ikke differentieret.

Puslespilsmetoden: Metode til at lave struktureret differentiering

Effektiv undervisningsdifferentiering:

Alle elever må have mulighed for at udforske og anvende nøglekoncepterne i fag og emne for at nå målet

Hyppig formativ fortolkning

Fleksibel gruppering af eleverne

Engagere eleverne aktivt for at nå målopfyldelse


Differentiering og læring(ny fane i blog)

Sammenhæng imellem læring og differentiering (Gerne visuelt repræsenteret)

To diskussionspunkter (Noget vi er optaget af eller dilemmaer)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar