Begreber
Begreber
Uligevægt: Rykker verdensbilledet, du er istand til at bruge iboende strategier eller udefrakommende strategier
Rækkefølge: Metode (lærerens metoder) kontra viden vedrørende elevers læring (Læring om tankeformer og strategier methakognition)
Selvregulering: Viden om hvornår hvorfor og hvilke strategier der anvendes
Baglæns design: Fra mål til elevforudsætninger
Piaget: Udvikling i samtale med andre
Soloniveauer: Fra ide til kobling og dybere forståelse
Motivation: Forskelle på det du kan og det du skal og strategier i.f.h.t hvad du skal bruge for at lukke kløften.
Kompetence
Begynder- Uligevægt
Habil- begynder automatisering
Kompetent- Høj automatisering
Strategier: Kan også være konkrete værktøjer
Aktivitet er ikke nødvendigvis større i grupper og der er nødvendigvis heller ikke differentieret.
Puslespilsmetoden: Metode til at lave struktureret differentiering
Effektiv undervisningsdifferentiering:
Alle elever må have mulighed for at udforske og anvende nøglekoncepterne i fag og emne for at nå målet
Hyppig formativ fortolkning
Fleksibel gruppering af eleverne
Engagere eleverne aktivt for at nå målopfyldelse
Differentiering og læring(ny fane i blog) Sammenhæng imellem læring og differentiering (Gerne visuelt repræsenteret)
To diskussionspunkter (Noget vi er optaget af eller dilemmaer)
Abonner på:
Opslag (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar